The original and official compactmotorsports.

Due to unavoidable circumstances

Monday, April 18, 2011

Pentingnya Laluan Yang Terang

Memandu pada waktu malam sememangnya memerlukan penumpuan yang lebih. Jalan yang gelap menyukarkan pemandu untuk melihat jauh ke depan. Bagaimana pula kalau berlumba diwaktu malam?

Pemasangan lampu depan kereta yang amat terang akan banyak membantu seseorang pelumba apabila berlumba diwaktu malam.

Salah seorang pelumba GAB Super Compact Saturday Night Fever Challenge Series (pelumba baru) telah membuat keputusan bijak dengan memperolehi sepasang lampu depan Kancil beliau yang menyerupai lampu kristal kereta mewah.

Dipercayai beliau mendapat idea ini setelah melihat salah seorang pemilik dan pelumba Super Compact yang berpengalaman menggunakan jenis lampu yang sama pada pusingan yang lalu.

Lampu jenis kristal yang boleh didapati di kedai aksessori

Lampu jenis kristal ini memantulkan cahaya pada kadar yang maksimum, dan memberikan kadar cahaya yang amat baik, sekiranya digunakan mentol jenis Halogen H4 ataupun HID.

Kadar cahaya yang amat tinggi diperlukan seseorang pelumba apabila mengambil selekoh, terutamanya selekoh yang tajam. Ia juga memberikan keyakinan yang tinggi untuk pelumba melalui selekoh-selekoh tersebut pada kelajuan maksimum, sekaligus memperbaiki masa setiap pusingan semasa berlumba.

Ini juga bermakna kedudukan yang amat baik dalam kedudukan keseluruhan ('track position') semasa berlumba.


Penggunaan mentol H4 atau HID memantapkan lagi cahaya pemanduan
CM.

No comments: